Retail Media Framework - jak skutecznie wykorzystać narzędzia reklamowe platform sprzedażowych
Retail Media coraz częściej pojawiają się w dyskusjach marketerów. Według raportu GroupM TYNY 2023, globalnie jest to już 3. najmocniej wspierany budżetowo kanał komunikacji, które do 2028 mają wyprzedzić wydatki na telewizję. Skąd się wziął tak szybki wzrost i fenomen tego kanału? Jak działać z partnerami handlowymi oraz na co zwracać uwagę podczas planowania obecności na platformach sprzedażowych?
Miejsce:
Plac Konesera 11, Warszawa
Czas trwania:
4h
Ilość miejsc:
Ograniczona
- 1 Dowiesz się czym są retail media i jaka jest ich rola oraz znaczenie w dzisiejszym marketing mix
- 2 Poznasz model pracy z platformami sprzedażowymi w kontekście ich oferty mediowej
- 3 Nauczysz się najważniejszych zasad planowania obecności na platformach sprzedażowych
- 1 5 minut Powitanie uczestników
- 2 15 minut Retail media landscape – znaczenie, definicja, rynek
-
3
90 minut
Podstawy pracy mediowej z retailerem
- Ocena i mapowanie retailerów
- Podejście do danych
- Rodzaje danych wymagane od partnera handlowego
- Sposoby wykorzystania danych
- Brak dostępu do danych – w jaki sposób sobie z tym radzić
- Oferta mediowa retailera
- Przegląd rodzajów formatów
- Priorytetyzacja formatów ze względu na cele
- Ocena oferty mediowej / wybór retailerów
- Użytkownicy
- Targetowanie
- Mierzenie / raportowanie
- 4 15 minut Przerwa kawowa
-
5
120 minut
Planowanie działań w retail media
- Model “build from the basket”
- Retail readiness – przygotowanie oferty do sprzedaży i płatnej promocji
- On retail search – planowanie działań w wyszukiwarce na stronie retailera
- On retail media – formaty dostępne na stronie sprzedażowej partnera handlowego
- Off retail media – formaty dostępne u partnera handlowego, kierujące ruch do strony sprzedażowej
- Planowanie obecności w retail mediach na wielu platformach jednocześnie
- Łączenie celów mediowych i biznesowych / określenie właściwych KPI
- 6 30 minut Przerwa obiadowa
- 7 20 minut Case studies oraz Q&A
- 8 10 minut Zakończenie, podsumowanie
* Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie. Podane godziny mogą jeszcze ulec zmianie.
Obserwujemy zmiany na rynku i widzimy duży wzrost znaczenia tematu retail mediów. Konsumenci rozpoczynają ścieżki zakupowe na stronach e-commerce oraz częściej poszukują na nich informacji o produktach niż w wyszukiwarce Google. Jednocześnie jesteśmy świadomi braku jednej, standardowej wykładni lub najlepszych praktyk, jak poruszać się w świecie retail mediów. Podział oddpowiedzialności po stronie marki na część sprzedaży oraz marketingu zazwyczaj powoduje, że retail media nie są efektywnie wykorzystywane. Chcemy edukować rynek, żeby pokazać zarówno potencjalne zyski, wynikające z wykorzystania tego kanału oraz sposoby pracy tak, żeby były one osiągalne.
Kup pakiet 2 szkoleń i zyskaj atrakcyjne rabaty (nie dotyczy szkolenia Elements of AI)
Łukasz Sztuczyński
E-commerce Director
Ponad 10 lat doświadczenia w e-commerce i performance marketingu, zarówno po stronie marki, jak i agencji. Szef Grupy Roboczej IAB E-commmerce i Retail Media. Na codzień prowadzi zespół e-commerce w GroupM, odpowiadając za strategię obecności marek w e-commerce i retail klientów z kategorii takich jak: FMCG, Health, Beauty, Home & Garden, Childcare.